top of page

Algemene Voorwaarden

​

E-mail: info@klussenbedrijfkrulnl

Website: www.klussenbedrijfkrul.nl

Artikel 1 - Definities

  1. Klussenbedrijf Krul B.V.: Klussenbedrijf Krul B.V., gevestigd te Enkhuizen, KvK-nummer 98115898.

  2. Klant: degene met wie Klussenbedrijf Krul B.V. een overeenkomst is aangegaan.

  3. Partijen: Klussenbedrijf Krul B.V. en Klant samen.

  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

​

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Klussenbedrijf Krul B.V..

  2. Klussenbedrijf Krul B.V. en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

  3. Klussenbedrijf Krul B.V. en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

​

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Klussenbedrijf Krul B.V. zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 maanden geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Klussenbedrijf Krul B.V. en de Klant dit schriftelijk afspreken.

​​

Artikel 4 - Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Klussenbedrijf Krul B.V. de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Klussenbedrijf Krul B.V. slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.​

​

Artikel 5 – Prijzen

  1. Klussenbedrijf Krul B.V. hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  2. Klussenbedrijf Krul B.V. mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

  3. Klussenbedrijf Krul B.V. en de Klant spreken voor een dienstverlening door Klussenbedrijf Krul B.V. een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  4. Klussenbedrijf Krul B.V. mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

  5. Klussenbedrijf Krul B.V. moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

  7. Klussenbedrijf Krul B.V. zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

  8. Een consument mag de overeenkomst met Klussenbedrijf Krul B.V. ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

​​

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

  1. Klussenbedrijf Krul B.V. mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.

  3. De betalingstermijnen die Klussenbedrijf Krul B.V. hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Klussenbedrijf Krul B.V. aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

  4. Klussenbedrijf Krul B.V. mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

​

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Klussenbedrijf Krul B.V. de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Klussenbedrijf Krul B.V.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Klussenbedrijf Krul B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Klussenbedrijf Krul B.V. op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Klussenbedrijf Krul B.V., dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen

​

Artikel 8 - Recht van reclame

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Klussenbedrijf Krul B.V. het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.

  2. Klussenbedrijf Krul B.V. maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.

  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Klussenbedrijf Krul B.V., tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.​

​

Artikel 9 – Herroepingsrecht

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt alleen wanneer:

    • het product niet is gebruikt

    • het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen

    • het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast het geen product is dat om hygiënische redenen niet kan worden teruggestuurd, zoals ondergoed of badkleding

    • de verzegeling nog intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd's of cd's

    • ·het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft

    • het product geen los tijdschrift of losse krant is het geen spoedreparatie betreft

    • het geen weddenschappen of loterijen betreft

    • de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

    • het geen dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien

    • Verder zijn uitgezonderd:

    • sociale dienstverlening en gezondheidszorg

    • gokactiviteiten

    • financiële diensten

    • pakketreizen

    • passagiersvervoersdiensten onroerende zaken

    • overeenkomsten waarbij een notaris nodig is

    • overeenkomsten voor een bedrag van minder dan € 50

  2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling

    • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten

    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

  3. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@klussenbedrijfkrul.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Klussenbedrijf Krul B.V., www.klussenbedrijfkrul.nl.

  4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Klussenbedrijf Krul B.V..

  5. Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.

 

Artikel 10 - Vergoeding van bezorgkosten

  1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Klussenbedrijf Krul B.V. heeft geretourneerd, dan zal Klussenbedrijf Krul B.V. eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Klussenbedrijf Krul B.V. voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

 

Artikel 11 - Vergoeding retourkosten

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de consument de kosten daarvoor.

​

Artikel 12 - Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

​

Artikel 13 - Retentierecht

  1. Klussenbedrijf Krul B.V. kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Klussenbedrijf Krul B.V. heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Klussenbedrijf Krul B.V..

  3. Klussenbedrijf Krul B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

​

Artikel 14 - Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Klussenbedrijf Krul B.V. te verrekenen met een vordering op Klussenbedrijf Krul B.V..

​​

Artikel 15 - Eigendomsvoorbehoud

  1. Klussenbedrijf Krul B.V. blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Klussenbedrijf Krul B.V. met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.

  2. Tot die tijd in lid 1 kan Klussenbedrijf Krul B.V. gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.

  4. Wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Klussenbedrijf Krul B.V. van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

​

Artikel 16 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

  2. Levering vindt plaats bij Klussenbedrijf Krul B.V., tenzij anders wordt afgesproken.

  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.

  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Klussenbedrijf Krul B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.

  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Klussenbedrijf Krul B.V. kan tegenwerpen.

​​

Artikel 17 - Levertijd

  1. De levertijden van Klussenbedrijf Krul B.V. zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

  2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan Klussenbedrijf Krul B.V. door Klussenbedrijf Krul B.V. schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.

  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Klussenbedrijf Krul B.V. iets anders hebben afgesproken.

​

Artikel 18 - Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

​

Artikel 19 - Transportkosten

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Klussenbedrijf Krul B.V. schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

​​

Artikel 20 - Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Klussenbedrijf Krul B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Klussenbedrijf Krul B.V.. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Klussenbedrijf Krul B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

 

Artikel 21 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffïngs- en waterschade, en diefstal:

    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

    • zaken van Klussenbedrijf Krul B.V. die bij de Klant aanwezig zijn

    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

  2. De Klant geeft op eerste verzoek van Klussenbedrijf Krul B.V. de polis van deze verzekeringen ter inzage.

  3. De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.

  4. De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken.

​​

Artikel 22 - Bewaring

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.

  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

​​

Artikel 23 - Montage en of installatie

  1. Hoewel Klussenbedrijf Krul B.V. zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

​

Artikel 24 - Intrekking opdracht

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.

  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

​​

Artikel 25 - Klachtplicht

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.

  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

​​

Artikel 26 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en Klussenbedrijf Krul B.V. een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Klussenbedrijf Krul B.V. enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.

  3. De garantie geldt niet:

    • in het geval van normale slijtage

    • voor schade ontstaan door ongevallen

    • voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product

    • voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant

    • wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld

  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Klussenbedrijf Krul B.V. levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.

​

Artikel 27 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. Klussenbedrijf Krul B.V. voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

  2. Klussenbedrijf Krul B.V. mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Klussenbedrijf Krul B.V. op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Klussenbedrijf Krul B.V. tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

​

Artikel 28 - Informatieverstrekking door de Klant

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Klussenbedrijf Krul B.V..

  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Klussenbedrijf Krul B.V. de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Klussenbedrijf Krul B.V. redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

 

Artikel 29 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Klussenbedrijf Krul B.V. tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Klussenbedrijf Krul B.V. geleverde producten en/of diensten.

​

Artikel 30 - Klachten

  1. De Klant moet een door Klussenbedrijf Krul B.V. geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Klussenbedrijf Krul B.V. daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Klussenbedrijf Krul B.V. hiervan op de hoogte stellen.

  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Klussenbedrijf Krul B.V. hierop gepast kan reageren.

  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Klussenbedrijf Krul B.V..

  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Klussenbedrijf Krul B.V andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

​​

Artikel 31 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Klussenbedrijf Krul B.V..

  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Klussenbedrijf Krul B.V. ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

​

Artikel 32 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

​

Artikel 33 - Aansprakelijkheid Klussenbedrijf Krul B.V.

  1. Klussenbedrijf Krul B.V. is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

  3. Klussenbedrijf Krul B.V. is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

  4. Wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

​​

Artikel 34 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Klussenbedrijf Krul B.V. vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

​

Artikel 35 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Klussenbedrijf Krul B.V. nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Klussenbedrijf Krul B.V. in verzuim is.

  3. Klussenbedrijf Krul B.V. mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

​

Artikel 36 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Klussenbedrijf Krul B.V. door de Klant niet aan Klussenbedrijf Krul B.V. kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.

  2. Onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook:

    • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp

    • wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen

    • stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen

    • computervirussen stakingen

    • overheidsmaatregelen

    • vervoersproblemen

    • slechte weersomstandigheden

    • werkonderbrekingen

  3. Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor Klussenbedrijf Krul B.V. 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Klussenbedrijf Krul B.V. kan nakomen.

  4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Klussenbedrijf Krul B.V. de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

  5. Klussenbedrijf Krul B.V. hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Klussenbedrijf Krul B.V. hiervan voordeel heeft.

​

Artikel 37 - Wijziging overeenkomst

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Klussenbedrijf Krul B.V. de overeenkomst aanpassen.

​

Artikel 38 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. Klussenbedrijf Krul B.V. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Klussenbedrijf Krul B.V. altijd doorvoeren.

  3. Ingrijpende wijzigingen zal Klussenbedrijf Krul B.V. zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

​

Artikel 39 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Klussenbedrijf Krul B.V. aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Klussenbedrijf Krul B.V..

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

​

Artikel 40 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Klussenbedrijf Krul B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

​

Artikel 41 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Klussenbedrijf Krul B.V. is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Klussenbedrijf Krul B.V., tenzij de wet iets anders bepaalt.

​

Opgesteld op 29 september 2025.

​

bottom of page